
ارتباط بین مدیریت دانش و میزان کارآفرینی مدیران باشگاه های خصوصی شهر تهران
فرمت فایل دانلودی: .docxفرمت فایل اصلی: docx
تعداد صفحات: 104
ارتباط بین مدیریت دانش و میزان کارآفرینی مدیران باشگاه های خصوصی شهر تهران
نوع فایل: word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 104 صفحه
چکیده
هدف اصلی این پژوهش بررسی ارتباط بین مدیریت دانش با میزان کارآفرینی در مدیران باشگاه های خصوصی شهر تهران بود. پژوهش حاضر از لحاظ ماهیت از نوع پژوهش¬های کمی و از نظر هدف از نوع کاربردی و از نظر روش از نوع توصیفی-همبستگی است. جامعه آماری پژوهش را کلیه ی مدیران باشگاه های خصوصی شهر تهران تشکیل می دادند که از بین باشگاه های موجود، ۲۱۴ مدیر با روش نمونه گیری خوشه ای، به عنوان نمونه تحقیق انتخاب شدند. برای گردآوری اطلاعات از نمونه ها از دو پرسشنامه مدیریت دانش شرون لاوسون و پرسشنامه سنجش میزان کارآفرینی اسکاربوروف و زیمور استفاده شد. به منظور تحلیل نتایج از روش های آمار توصیفی شامل میانگین و انحراف استاندارد و روش های آمار استنباطی شامل آزمون های همبستگی پیرسون ، رگرسیون، آزمون t مستقل و آزمون تحلیل واریانس یک راهه با استفاده از نرم افزار spss استفاده شد. نتایج نشان داد بین مدیریت دانش و میزان کارآفرینی در مدیران باشگاه های خصوصی رابطه¬ی مثبت و معناداری وجود دارد (۷۹/۰=r). همچنین بین مولفه¬های مدیریت دانش (خلق، تسهیم و کاربرد دانش) با میزان کارآفرینی رابطه وجود دارد که از بین این سه مولفه، کاربرد دانش بیشترین میزان همبستگی را داشت.
کلید واژه: مدیریت دانش، کارآفرینی، خلق دانش، تسهیم دانش، کاربرد دانش
فهرست مطالب
فصل اول: چارچوب پژوهش 1
۱-۱-مقدمه 2
۱-۲-بیان مسأله 3
۱-۳-اهمیت و ضرورت پژوهش 5
۱-۴-اهداف پژوهش 6
۱-۴-۱-هدف کلی 6
۱-۴-۲- اهداف اختصاصی 6
۱-۵-فرضیههای پژوهش 6
۱-۵-۱- فرضیه اصلی 6
۱-۵-۲- فرضیه های اختصاصی 6
۱-۶-تعریف واژهها و اصطلاحات پژوهش 7
فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه پژوهش 8
۲-۱-مقدمه 9
۲-۲-مفاهیم پایه مدیریت دانش 9
۲-۳-تعاریف دانش 11
۲-۴-انواع دانش 11
۲-۵-تاریخچه مدیریت دانش 13
۲-۶-تعاریف مدیریت دانش 13
۲-۷-تعاریف ابعاد اصلی فرایند مدیریت دانش 15
۲-۷-۱-خلق و کسب دانش 15
۲-۷-۲-تسهیم دانش 16
۲-۷-۳-کاربرد دانش 18
۲-۷-۴-نگهداری و ذخیره دانش 19
۲-۷-۵-فرایند ارزیابی و بازخورد 20
۲-۸-مدلهای مدیریت دانش 20
۲-۸-۱-مدل هیسیگ 21
۲-۸-۲-مدل هفتسی 22
۲-۸-۳-مدل مرحلهای مدیریت دانش لین (۲۰۰۷) 23
۲-۸-۴-مدل چارچوب مفهومی توسعه شاخصهای KMC در اثر بخشی مدیریت دانش 23
۲-۹-اهمیت و ضرورت مدیریت دانش 24
۲-۱۰-اهداف مدیریت دانش 24
۲-۱۱-مزایای مدیریت دانش 25
۲-۱۲-موانع مدیریت دانش 26
۲-۱۳-کارآفرینی 27
۲-۱۳-۱-کارآفرینی چیست؟ 27
۲-۱۳-۲-کارآفرین کیست؟ 28
۲-۱۴-فرایند کارآفرینی 29
۲-۱۵-انواع کارآفرینی 31
۲-۱۶-اهمیت و نقش کارآفرینی 32
۲-۱۷-ضرورت کارآفرینی در سازمان های ورزشی 33
۲-۱۸-مزایای کارآفرینی 34
۲-۱۹-انواع مدل های کارآفرینی 34
۲-۱۹-۱-مدل های محتوایی 35
۲-۱۹-۲-مدل های فرآیندی 35
۲-۲۰-موانع کارآفرینی 37
۲-۲۱-پیشینه تحقیق 38
۲-۲۱-۱-مطالعات داخل کشور 38
۲-۲۱-۲-مطالعات خارج از کشور 41
فصل سوم: روش پژوهش 45
۳-۱-مقدمه 46
۳-۲-روش پژوهش 46
۳-۳-روش گردآوری دادهها 46
۳-۴-جامعه آماری 46
۳-۵-نمونه آماری 47
۳-۶-متغیرهای تحقیق 47
۳-۷-ابزارهای اندازهگیری 47
۳-۸-روش تجزیه و تحلیل دادهها 49
فصل چهارم 51
تجزیه وتحلیل دادهها 51
۴-۱-مقدمه 52
۴-۲-آمار توصیفی 52
۴-۳-آمار استنباطی: 55
۴-۴-تبیین فرضیه های پژوهش 56
۴-۴-۱-فرضیه اصلی: 56
۴-۴-۲-فرضیه های فرعی 56
۴-۵-یافته های جانبی: 61
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری 64
۵-۱-مقدمه 65
۵-۲-توصیف دادهها 65
۵-۳-بحث و نتیجه گیری 65
۵-۴-نتایج تحلیل رگرسیون 71
۵-۵-محدودیت های پژوهش 71
۵-۶-پیشنهادها: 71
۵-۶-۱-پیشنهادهای مبتنی بر پژوهش 71
۵-۶-۲-پیشنهادهایی برای پژوهشهای آتی 72
منابع 73
منابع فارسی 74
پیوست ها 86