مقایسه-خودکارآمدی-تمرین-دانش-آموزان-پسر-ورزشکار-۹-تا-۱۲-سال-رشته-های-مختلف-ورزشی-شاهین-شهر
مقایسه خودکارآمدی تمرین دانش آموزان پسر ورزشکار ۹ تا ۱۲ سال رشته های مختلف ورزشی شاهین شهر
فرمت فایل دانلودی: .docx
فرمت فایل اصلی: docx
تعداد صفحات: 70

مقایسه خودکارآمدی تمرین دانش آموزان پسر ورزشکار ۹ تا ۱۲ سال رشته های مختلف ورزشی شاهین شهر
نوع فایل: word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 70 صفحه

چکیده
هدف و زمینه تحقیق: خودکارآمدی تمرین عاملی است که نقش بسزایی در موفقیت ورزشی داشته و به عنوان عاملی بازدارنده، در رفع عواقب نامطلوب منتج از رقابت ورزشی اهمیت دارد. لذا هدف این مطالعه، مقایسه سازه کارآمدی در رشته های انفرادی و تیمی است.
مواد و روش ها: روش تحقیق از نوع پس رویدادی با طرح علی – مقایسه ای است. جامعه آماری شامل ۱۵۰۰ نفر دانش آموزی بود که در کانون های ورزشی مربوط به آموزش و پرورش در سطح شاهین شهر تمرین می کردند. نمونه مطالعه نیز ۷۷ پسر ۹ تا ۱۲ سال بودند که به طور گزینشی وارد مطالعه شده بودند. از پرسشنامه های خودکارآمدی و کارآمدی گروهی برای بررسی سطح باورهای کارآمدی در ورزشکاران رشته های تنیس روی میز، شنا، فوتبال و بسکتبال استفاده شد. روایی پرسشنامه توسط اساتید حوزه تربیت بدنی تأیید و پایایی آن ۷/۰ گزارش شده است. تجزیه تحلیل داده ها با استفاده از آمار توصیفی (ماینگین، انحراف استاندارد) و آمار استنباطی (آنالیز واریانس یک طرفه) با سطح معناداری ۰٫۰۵ انجام گرفت. تمام تحلیل ها در بسته نرم افزاری SPSS نسخه ۱۶ صورت گرفت.
یافته ها: نتایج نشان دادند که بین باورهای کارآمدی تمرین رشته های مختلف تفاوت وجود دارد و شناگران و فوتبالیست ها از خودکارآمدی و کارآمدی گروهی بالاتری برخوردار بودند.
نتیجه گیری: باورهای کارآمدی در رشته های مختلف ورزشی با توجه به سطوح درون فردی (مانند سطح توانایی در اجرای مهارت) و بین فردی (مانند برداشت نفرات تیم در مورد توانایی هم تیمی هایشان) متفاوت است و همچنین باورهای کارآمدی بیش از آن که متأثر از سن افراد باشد، از تجربه و توانایی فرد در اجرای مهارت تأثیر می پذیرد.
کلید واژه: مقایسه، خودکارآمدی تمرین، کارآمدی گروهی، دانش آموزان پسر، رشته های مختلف ورزشی


فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول: طرح پژوهش
۱-۱٫ مقدمه ۲
۱-۲٫ بیان مسئله .. ۴
۱-۳٫ ضرورت و اهمیت تحقیق . ۵
۱-۴٫ اهداف پژوهش . ۶
1-4-1. هدف کلی . ۶
1-4-2. اهداف اختصاصی .. ۶
۱-۵٫ فرضیه های پژوهش . ۷
۱-۶٫ قلمرو پژوهش ۷
۱-۷٫ محدودیت های پژوهش ۷
۱-۸٫ تعریف واژه ها واصطلاحات . ۸
فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه پژوهش
۲-۱٫ مقدمه ۱۰
۲-۲٫ مبانی نظری ۱۰
2-2-1. خودکارآمدی و منابع اطلاعاتی آن . ۱۰
2-2-2. سنجش خودکارآمدی تمرین . ۱۱
2-2-3. سنجش های اجرا ۱۲
2-2-4. میانجی گرهای ارتباط خودکارآمدی و اجرا . ۱۳
الف) نوع ارزیابی خودکارآمدی و اجرا ۱۳
ب) سازگاری بین سنجش ها . ۱۳
ج) ماهیت تکلیف . ۱۴
د) زمان ارزیابی ها .. ۱۴
2-2-5. کارآمدی گروهی .. ۱۵
2-2-6. منابع کارآمدی گروهی ۱۵
2-2-7. سنجش کارآمدی گروهی ۱۶
۲-۳٫ پیشینه پژوهش .. ۱۷
2-3-1. پژوهش های انجام شده در داخل کشور . ۱۷
2-3-1. پژوهش های انجام شده در خارج از کشور .. ۱۹
۲-۴٫ جمع بندی ۲۴
فصل سوم: روش شناسی پژوهش
۳-۱٫ مقدمه . ۲۷
۳-۲٫ روش پژوهش ۲۷
۳-۳٫ جامعه آماری ۲۸
۳-۴٫ حجم نمونه ۲۸
۳-۵٫ متغیرهای پژوهش ۲۸
۳-۶٫ ابزار جمع آوری اطلاعات ۲۸
۳-۶-۱٫ پرسشنامه خودکارآمدی تمرین رشته تنیس روی میز ۲۸
۳-۶-۲٫ پرسشنامه خودکارآمدی تمرین در رشته شنا .. ۳۰
۳-۶-۳٫ پرسشنامه کارآمدی گروهی رشته فوتبال . ۳۰
۳-۶-۴٫ پرسشنامه کارآمدی گروهی رشته بسکتبال . ۳۱
۳-۷٫ طرز اجرای تحقیق ۳۲
۴-۷٫ روش آماری ۳۳
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها و نتایج پژوهش
۴-۱٫ مقدمه . ۳۵
۴-۲٫ تحلیل توصیفی داده ها ۳۵
۴-۳٫ آزمون فرضیه های آماری . ۳۸
فصل پنجم: خلاصه، بحث، نتیجه گیری و پیشنهادها
۵-۱٫ مقدمه . ۴۲
۵-۲٫ خلاصه تحقیق ۴۲
۵-۳٫ نتایج تحقیق . ۴۳
۵-۴٫ بحث و نتیجه گیری ۴۴
۵-۴-۱٫ بحث فرضیه اول . ۴۴
۵-۴-۲٫ بحث فرضیه دوم . ۴۵
۵-۴-۳٫ بحث فرضیه سوم . ۴۶
۵-۵٫ نتیجه گیری . ۴۶
۵-۶٫ پیشنهادهایی برای تحقیقات آتی . ۴۷
۵-۷٫ پیشنهادهای کاربردی .. ۴۸


دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.