مقایسه-۸-هفته-تمرین-آمادگی-جسمانی-بر-خودپنداره-جسمانی-دختران-نوجوان-کم-تحرک-دیررس-و-زودرس
مقایسه ۸ هفته تمرین آمادگی جسمانی بر خودپنداره جسمانی دختران نوجوان کم تحرک دیررس و زودرس
فرمت فایل دانلودی: .docx
فرمت فایل اصلی: docx
تعداد صفحات: 144

مقایسه ۸ هفته تمرین آمادگی جسمانی بر خودپنداره جسمانی دختران نوجوان کم تحرک دیررس و زودرس
نوع فایل: word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 144 صفحه

چکیده
هدف تحقیق حاضر مقایسه ۸ هفته تمرین آمادگی جسمانی بر خودپنداره جسمانی دختران نوجوان کم تحرک دیررس و زودرس می باشد. بدین منظور ۸۰ دختر نوجوان کم تحرک ۱۳- ۱۵ سال بر اساس سن شروع قاعدگی در دو گروه زودرس و دیررس انتخاب شده و هر گروه به طور تصادفی در دو گروه تجربی و کنترل قرار گرفتند و در یک طرح تحقیق دو عاملی شرکت کردند. سطح فعالیت بدنی و خودپنداره جسمانی هرکدام به ترتیب با پرسشنامه بین المللی فعالیت بدنی کودکان و نوجوانان و فرم کوتاه پرسشنامه خودتوصیفی جسمانی (PSDQ- S) اندازه گیری شد. گروه های تجربی به مدت ۸ هفته، هر هفته ۳ جلسه و هر جلسه ۶۰ دقیقه به تمرینات آمادگی جسمانی پرداختند. نتایج تحلیل کوواریانس ۲ (تمرین) در ۲ (بالیدگی) 8 هفته برنامه آمادگی جسمانی بر خودتوصیفی جسمانی دختران نوجوان کم تحرک دیررس و زودرس افزایش معناداری نشان داد که این اثر افزایشی در آن¬ها متفاوت بود به این ترتیب که اثر تمرینات بر خودتوصیفی جسمانی دختران نوجوان کم تحرک زودرس، بیشتر بود. این نتایج، نیاز به برنامه¬های مداخله ای برای افزایش خودپنداره جسمانی با در نظر گرفتن بالیدگی را نشان می دهد. واژگان کلیدی: بالیدگی، خودتوصیفی جسمانی، سطح فعالیت بدنی، سن شروع قاعدگی


فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول: طرح پژوهش
۱-۱ مقدمه 2
۱-۲بیان مسئله 3
۱-۳ ضرورت 5
۱-۴ اهمیت 6
۱-۵ اهداف پژوهش 6
۱-۶ فرضیات پژوهش 7
۱-۷ قلمرو و محدودیت های پژوهش 8
۱-۸ واژه های کلیدی 8
فصل دوم: مبانی نظری و کلیات پژوهش
۲-۱ مقدمه 11
۲-۲-۱ مفهوم خود 11
۲-۲-۲ خودپنداره 11
۲-۲-۳ مدل های ساختاری خودپنداره 14
۲-۲-۴ تقسیم بندی خودپنداره 15
۲-۲-۵ خودپنداره جسمانی 16
۲-۲-۶ ابزارهای چندگانه خودپنداره 17
۲-۲-۷ عوامل موثر بر خودپنداره جسمانی 19
۲-۲-۷-۱ بالیدگی و خودپنداره جسمانی 19
۲-۲-۷-۲ فعالیت بدنی و خودپنداره جسمانی 24
۲-۲-۷-۲-۱ مدل های تاثیر فعالیت بدنی بر خودپنداره جسمانی 26
۲-۲-۷-۳ شاخص توده بدنی و خودپنداره جسمانی 31
۲-۲-۷-۴ وضعیت اجتماعی- اقتصادی و خودپنداره جسمانی 31
۲-۳ پیشینه تحقیقی 33
۲-۳-۱ تحقیقات مربوط به رابطه فعالیت بدنی و خودپنداره جسمانی 33
۲-۳-۲ تحقیقات مربوط به بالیدگی و خودپنداره جسمانی 39
۲-۳-۳ جمع بندی 42
فصل سوم: روش شناسی
۳-۱ مقدمه 44
۳-۲ روش و طرح تحقیق 44
۳-۳ جامعه آماری 44
۳-۴ نمونه آماری، روش نمونه گیری و حجم نمونه 44
۳-۵ متغیرهای تحقیق 45
۳-۶ ابزار تحقیق 45
۳-۶-۱ پرسشنامه جمعیت شناختی 45
۳-۶-۲ فرم کوتاه پرسشنامه خودتوصیفی جسمانی 45
۳-۶-۳ پرسشنامه بین المللی فعالیت بدنی کودکان و نوجوانان 47
۳-۶-۴ تمرین جسمانی 48
۳-۷ شیوه اجرا 48
۳-۶ روش تحلیل آماری 49
فصل چهارم: یافته های پژوهش
۴-۱ مقدمه 51
۴-۲ توصیف خصوصیات آزمودنی ها 51
۴-۳ بررسی پیش فرض ها 54
۴-۴ تحلیل کواریانس مربوط به متغیر خودپنداره ظاهر بدنی 56
۴-۴-۱ آماره های توصیفی 56
۴-۴-۲ بررسی پیش فرض ها 58
۴-۴-۳ نتایج آزمون های اثرات بین شرکت کنندگان 59
۴-۴-۴ بررسی فرضیه های اول، دوم و سوم 62
۴-۵ تحلیل کواریانس مربوط به متغیر خودپنداره توانایی بدنی 64
۴-۵-۱ آماره های توصیفی 64
۴-۵-۲ بررسی پیش فرض ها 65
۴-۵-۳ نتایج آزمون های اثرات بین شرکت کنندگان 66
۴-۵-۴ بررسی فرضیه های چهارم، پنجم و ششم 70
۴-۶ تحلیل کواریانس مربوط به متغیر خودتوصیفی جسمانی 71
۴-۶-۱ آماره های توصیفی 72
۴-۶-۲ بررسی پیش فرض ها 73
۴-۶-۳ نتایج آزمون های اثرات بین آزمودنی ها 74
۴-۶-۴ بررسی فرضیه های هفتم، هشتم ونهم 77
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
۵-۱ مقدمه 80
۵-۲ خلاصه تحقیق 80
۵-۲-۱ خلاصه یافته¬های تحقیق 80
۵-۳ بحث 81
۵-۳-۱ بحث فرضیه اول 81
۵-۳-۲ بحث فرضیه دوم 81
۵-۳-۳ بحث فرضیه سوم 82
۵-۳-۴ بحث فرضیه چهارم 84
۵-۳-۵ بحث فرضیه پنجم 84
۵-۳-۶ بحث فرضیه ششم 85
۵-۳-۷ بحث فرضیه هفتم 86
۵-۳-۸ بحث فرضیه هشتم 86
۵-۳-۹ بحث فرضیه نهم 87
۵-۴ نتیجه گیری 89
۵-۵ پیشنهادها 90
فهرست منابع 91
پیوست ها 98

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.