
نحوه گذران اوقات فراغت دو و میدانی کاران حاضر در اردو های تیم ملی در سال١٣٩١ و ارائه برنامه مناسب
فرمت فایل دانلودی: .docxفرمت فایل اصلی: docx
تعداد صفحات: 80
نحوه گذران اوقات فراغت دو و میدانی کاران حاضر در اردو های تیم ملی در سال١٣٩١ و ارائه برنامه مناسب
نوع فایل: word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 80 صفحه
چکیده :
هدف ازپژوهش حاضر: بررسی " نحوه گذران اوقات فراغت دوومیدانی کاران حاضر در اردو های تیم ملی" می باشد.
ضرورت واهمیت پژوهش: پژوهش حاضر تلاشی است برای دستیابی و شناخت نحوه گذران اوقات فراغت قهرمانان دوومیدانی ایران است، که در میادین مهم بین المللی برای کشورمان افتخار کسب می کنند. تا از این طریق به راه های اصولی گذران اوقات فراغت قهرمانان دست یافت. و پیرو ساماندهی آن برنامه ریزی درستی لحاظ گردد. امید است یافته های این تحقیق زمینه ساز تحقیقات بعدی و کمک به سطح کمی و کیفی اوقات فراغت دوومیدانی کارا ن قهرمان گردد.
جامع ونمونه آماری وروش نمونه گیری: تحقیق حاضرشامل کلیه ورزشکاران مرددوومیدانی تعداد آن ها (۱۲۰ ورزشکار) محدود و معین می باشد. لذا به منظور انجام پژوهش ازنمونه گیری صرف نظر نموده وطی سرشماری ازجامعه پژوهش، کل ورزشکاران مذکورراموردمطالعه قرارداده شده.
روش تحقیق برحسب نحوه اجراء: ازنوع توصیفی پیمایشی می باشد.
ابزارگردآوری اطلاعات: به منظورگردآوری داده های بخش نظری پژوهش، از روش کتابخان های (همچون کتاب ها، مقالات، پایان نامه ها و سایت های اینترنتی) وبه منظورتوصیف دیدگاه جامعه مورد پژوهش و به منظور توصیف دیدگاه ورزشکاران ازروش پیمایشی (پرسشنامه) بهره گرفته شده است.
واژه های کلیدی: فراغت، تیم ملی، اوقات فراغت
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول: کلیات پژوهش
۱٫۱٫ مقدمه 3
۲٫۱٫ بیان مسئله 5
۳٫۱٫ ضرورت و اهمیت پژوهش 6
۴٫۱٫ هدف های تحقیق 6
۱٫۴٫۱٫ هدف کلی تحقیق 6
۲٫۴٫۱٫ هدف های جزئی تحقیق 6
۳٫۴٫۱٫ هدف های کاربردی 6
۵٫۱٫ سوال های پژوهش 6
۶٫۱٫ تعریف متغیرهای پژوهش 7
۷٫۱٫ محدودیت های پژوهش 7
فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه پژوهش
۱٫۲٫ زمینه های نظری 9
۱٫۱٫۲٫ اوقات فراغت 9
۲٫۱٫۲٫ اوقات فراغت از دیدگاه اسلام 10
۳٫۱٫۲٫ صور گذران اوقات فراغت 11
۱٫۳٫۱٫۲٫ سیاحت و زیارت 12
۲٫۳٫۱٫۲٫ تلویزیون 12
۳٫۳٫۱٫۲٫ موسیقی 12
۴٫۳٫۱٫۲٫ ورزش کردن 12
۵٫۳٫۱٫۲٫ خانه، خانواده و دوستان 13
۶٫۳٫۱٫۲٫ فعالیت های هنری، فرهنگی و مذهبی 13
۷٫۳٫۱٫۲٫ گردش و قدم زدن 13
۲٫۲٫ سلامت روانی و تعاریف آن 13
۱٫۲٫۲٫ نظریه های مختلف در مورد سلامت روانی 14
۲٫۲٫۲٫ نظریه زیست شناختی 15
۳٫۲٫۲٫ نظریه روانکاوی 15
۴٫۲٫۲٫ نظریه بوم شناسی 15
۳٫۲٫ اهمیت روانشناسی در ورزش 16
۴٫۲٫ دلایل اهمیت فعالیت های ورزشی 16
۵٫۲٫ نقش فعالیت های ورزشی در پر کردن اوقات فراغت 18
۶٫۲٫ اثر فعالیت های ورزشی بر سلامت روانی 19
۷٫۲٫ ورزش و سلامت جسمانی 21
۱٫۷٫۲٫ ورزش و اضطراب 22
۲٫۷٫۲٫ ورزش و کیفیت خواب 22
۳٫۷٫۲٫ ورزش و کارکرد اجتماعی 23
۴٫۷٫۲٫ جلوگیری از آسیب ها و انحرافات اجتماعی 24
۵٫۷٫۲٫ ورزش و افسردگی 26
۸٫۲٫ مروری بر مطالعات انجام شده 26
۱٫۸٫۲٫ داخل کشور 26
۲٫۸٫۲٫ خارج از کشور 30
فصل سوم: روش شناسی پژوهش
۱٫۳٫ روش تحقیق 37
۲٫۳٫ روش و ابزار گرد آوری اطلاعات 37
۳٫۳٫ اعتبار و روایی ابزار تحقیق 38
۴٫۳٫ مقیاس اندازه گیری 40
۵٫۳٫ جامعه و نمونه آماری و روش نمونه گیری 40
۶٫۳٫ روشهای تجزیه و تحلیل اطلاعات 41
۷٫۳٫ چهارچوب نظری تحقیق 41
فصل چهارم: یافته های پژوهش
۱٫۴٫ یافته¬های تحقیق 44
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
۱٫۵٫ بحث و نتیجه گیری 53
۲٫۵٫ پیشنهادات برای تحقیق در آینده 55
پیوست ها 56
منابع 61
چکیده انگلیسی