نقش-شایستگی-های-مدیریتی-در-عملکرد-مدیران-سازمان-های-ورزشی-استان-قم
نقش شایستگی های مدیریتی در عملکرد مدیران سازمان های ورزشی استان قم
فرمت فایل دانلودی: .docx
فرمت فایل اصلی: docx
تعداد صفحات: 110

نقش شایستگی های مدیریتی در عملکرد مدیران سازمان های ورزشی استان قم
نوع فایل: word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 110 صفحه

چکیده :
این تحقیق با هدف بررسی رابطه بین ابعاد شایستگی و مهارت های مدیریتی با عملکرد مدیران ورزشی استان قم انجام شد. روش تحقیق از نوع تحقیقات توصیفی- همبستگی بود و به صورت میدانی اجرا شد. از جامعه آماری ۵۰ نفری مدیران ورزشی استان قم ۴۴ نفر مورد ارزیابی قرار گرفت (با توجه به ارزیابی ۳۶۰ درجه و جمع آوری نظرات یک زیر دست، یک مافوق و یک مدیر هم رده در مجموع تعداد ۱۷۴ نفر در این مطالعه مشارکت داشتند). برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه اطلاعات جمعیت شناختی و پرسشنامه شایستگی‌های و مهارت های مدیران ورزشی (نادریان جهرمی، ۱۳۸۱) و پرسشنامه محقق ساخته ارزیابی عملکرد استفاده شد. روایی پرسشنامه ها با نظر سنجی از ۱۰ نفر از متخصصان و پایایی آنها با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ مورد تأیید قرار گرفت (۷۸۷/۰<α). پس از تعیین گروه نمونه با مراجعه حضوری پرسشنامه بین افراد مربوطه توزیع و پس از تکمیل در محل جمع آوری شد. ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون سلسله مراتبی برای به‌ آزمون گذاشتن فرضیه‌های‌ تحقیق در سطح معناداری ۰۵/۰=α استفاده شد. میانگین سنی پاسخدهندگان ۰۵/۳۶ سال (۲/۶=sd) بود. نتایج آزمون کولموگراف – اسمیرنوف نشان داد که توزیع داده ها در کلیه متغیرها نرمال است (۰۵



فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول :کلیات طرح
۱-۱ مقدمه 3
۱-۲ بیان مساله تحقیق 5
۱-۳ چهارچوب نظری تحقیق 6
۱-۴ اهداف تحقیق 8
۱-۵ فرضیه های تحقیق 8
۱-۶ حدود تحقیق 9
۱-۷ تعریف واژه‌ها و اصطلاحات 9
فصل دوم :مبانی نظری و پیشینه تحقیق
۲-۱ مقدمه 12
۲-۲ شایستگی‌های مدیران 12
۲-۲-۱ رویکردهای تعیین شایستگی ها 14
۲-۲-۲ مدل‌های شایستگی 18
۲-۲-۳ مدل شایستگی‌های مدیران سازمان‌های ورزشی 23
۲-۳ مهارت های مدیران 24
۲-۳-۱ اهمیت و ضرورت توجه به مهارت‌ها 25
۲-۳-۲ انواع مهارت های مدیریت 25
۲-۳-۲-۱ مهارت های فنی 28
۲-۳-۲-۲ مهارت های انسانی 30
۲-۳-۲-۳ مهارت های ادراکی 33
۲-۳-۲-۴ مهارت های تصمیم گیری 37
۲-۳-۲-۵ مهارت های ارتباطی 38
۲-۴ ارزیابی عملکرد 39
۲-۴-۱ سیستم‌های ارزیابی عملکرد سنتی و مدرن: 40
۲-۵ بازخورد ۳۶۰ درجه 42
۲-۵-۱ سطوح بازخورد ۳۶۰ درجه 43
۲-۵-۲ روش‌های ارزیابی در بازخورد ۳۶۰ درجه 44
۲-۵-۳ مراحل فرآیند بازخور ۳۶۰ درجه 44
۲-۵-۴ مشکلات به کارگیری ارزیابی ۳۶۰ درجه 46
۲-۵-۵ خصوصیات ارزشیابی کننده 46
۲-۵-۶ منابع ارزیابی 46
۲-۶ جمع بندی مبانی نظری 49
۲-۶-۱ تحقیقات انجام شده در داخل کشور 50
۲-۶-۲ تحقیقات انجام شده در خارج از کشور 53
۲-۶-۳ جمع بندی پیشینه تحقیقات 56
فصل سوم :روش شناسی تحقیق
۳-۱ مقدمه 59
۳-۲ روش تحقیق 59
۳-۳ جامعه آماری 59
۳-۴ نمونه آماری و روش نمونه گیری 59
۳-۵ تعریف عملیاتی متغیرها 59
۳-۶ مقیاس اندازه گیری متغیرها 61
۳-۷ جمع آوری داده ها: 61
۳-۷-۱ ابزار اندازه گیری 61
۳-۷-۲ روش جمع آوری داده ها 63
۳-۸ روش های آماری 63
فصل چهارم :تجزیه و تحلیل آماری
۴-۱ مقدمه 65
۴-۲ آمار توصیفی 65
۴-۲-۱ سن 65
۴-۲-۲ جنسیت 66
۴-۲-۳ سطح تحصیلات 66
۴-۲-۴ رشته تحصیلی 66
۴-۲-۵ سابقه ورزشی 68
۴-۲-۶ سابقه اشتغال در سازمان 69
۴-۲-۷ سابقه مدیریت 69
۴-۲-۸ سابقه مدیریت در سازمان 71
۴-۲-۹ مهارت های مدیریتی 71
۴-۲-۱۰ شایستگی های مدیران 72
۴-۲-۱۱ عملکرد 73
۴-۳ آمار استنباطی 74
۴-۳-۱ توزیع داده ها 74
۴-۳-۲ آزمون فرضیه اول 74
۴-۳-۳ آزمون فرضیه دوم 75
۴-۳-۴ آزمون فرضیه سوم 75
۴-۳-۵ آزمون فرضیه چهارم 76
۴-۳-۶ آزمون فرضیه پنجم 76
۴-۳-۷ آزمون فرضیه صفر ششم 77
فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری
۵-۱ مقدمه 80
۵-۲ خلاصه تحقیق 80
۵-۳ بحث و نتیجه گیری 82
۵-۴ پیشنهادات برخاسته از تحقیق 85
۵-۵ پیشنهادات برای سایر محققان 86
پیوست ها 87
منابع 94

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.