
پرسشنامه بازار محوری توسط کوهلی و همکاران (1993)
فرمت فایل دانلودی: .docفرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 4
حجم فایل: 85 کیلوبایت
پرسشنامه بازار محوری توسط کوهلی و همکاران (1993) ساخته شده است که از 32 گویه و 3 خرده مقیاس گسترش اطلاعات (10 سوال)، پخش اطلاعات (8 سوال) و پاسخ گویی (14 سوال) تشکیل شده است که به منظور سنجش بازار محوری بکار می رود.
- تعریف مفهومی:
نارور و اسلی تر بازار محوری را اینگونه تعریف می کند:
«فرهنگ سازمانی که به صورت بسیار کارا و اثربخش به خلق رفتارهایی می پردازد که برای ایجاد ارزش بیشتر برای مشتریان و در نتیجه ارتقای عملکرد بازرگانی شرکت لازم و ضروری اند.» (دعایی و بختیاری، 1386).
کوهلی و جاوورسکی (1990) تعریف زیر را از بازارمحوری ارائه کرده اند:
«بازار محوری عبارت از ایجاد گسترده آگاهی درباره بازار در سازمان جهت پیش بینی نیازهای جاری و آتی مشتریان، انتشار این بینش در میان تمام واحدها و پاسخگویی گسترده سازمانی به آن می باشد».(دعایی و بختیاری، 1386).
روایی و پایایی : دارد
منبع:دارد