
پرسشنامه فرهنگ بازارگرایی نرور و اسلاتر
فرمت فایل دانلودی: .docفرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 4
حجم فایل: 61 کیلوبایت
· معرفی پرسشنامه:
پرسشنامه فرهنگ بازارگرایی نرور و اسلاتر دارای 13 سوال می باشد و هدف آن ارزیابی فرهنگ بازارگرایی بر اساس مقیاس های مشتری گرایی، رقابت گرایی و هماهنگی بین بخشی می باشد. امتیازیندی پرسشنامه براساس طیف لیکرت بوده و از خیلی کم تا خیلی زیاد نمره گذاری شده است.
· تعریف مفهومی:
مفهوم بازاریابی بیانگر این است که فعالیت هر واحد تجاری با شناسایی مشتران و نیازهای آن ها شروع می شود ویک سازمان مسئول جلب رضایت مشتریان است نه فقط تولید و فروش کالا یا خدمت و تنها تا زمانی که قادر به برآوردن موفق نیازها و خواسته های مشتریانش باشد امکان ادامه حیات برای وی وجود خواهد داشت .برهمین اساس بسیاری از محققین به تدوین روش ها و مدل هایی جهت کاربردی نمودن این مفهوم پرداختند و از آن جایی که موفقیت سازمان ها در گرو ایجاد یک مزیت رقابتی پایدار بوده و کلید ایجاد این مزیت نیز خلق ارزش ممتاز برای مشتریان عنوان گردیده بود .تمرکز بر مشتریان، رقبا و سایر فاکتورهای تاثیرگذار در بازار به عنوان یک فرهنگ غالب در سازمان یا در قالب مجموعه منسجمی از فعالیت های هدف دار به سمت بازار تحت عنوان مفاهیم جامعی از قبیل بازارگرایی و مشتری مداری در عمل مورد استفاده قرار گرفت .